Exposició al CMU Ramon Llull: 100 anys de l’escola d’art La Industrial

by

notícies
No Comment

El CMU Ramon Llull de la Universitat de Barcelona es complau en oferir-se com a marc per a la mostra 100 anys de l’escola d’art La Industrial, que va ser coneguda antigament com a Escola Superior dels bells oficis. El disseny i l’organització de l’exposició han estat a càrrec de Ramon Serra Massalvador. El veïnatge del CMU Ramon Llull i l’escola d’art La industrial no és el producte de la casualitat, sinó que va ser fruit d’un impuls únic, d’un designi coherent i noble, el que va inspirar a Prat de la Riba i a la gent de la Mancomunitat; era, en essència, fer un país millor a partir de la inversió en el coneixement, la ciència i la difusió de la cultura entre les classes populars. I gairebé podríem dir que seguim en la mateixa batalla a hores d’ara. Així doncs, perquè compartim aquest naixement proper, aquest impuls de fer un país millor, és per nosaltres un honor poder recollir en les nostres instal·lacions aquest homenatge necessari als cent anys de l’escola d’art La Industrial i a les seves grandíssimes figures (Monegal, Gargallo, Folch i Torres, Jujol, Aragay i Blanchart, etc.). Des del CMU Ramon Llull de la Universitat de Barcelona esperem que l’escola d’art La Industrial pugui celebrar cent anys més.